=?iso-8859-2?Q?Re:_[Wikipl-l]_" =AFadanie_odblokowania__" _?= "" " , wybryki tawa" " , Halibut " " i Kwiec" ień""

Wladyslaw Los wlalos w onet.pl
Śro, 15 Lut 2006, 07:37:11 UTC

>  Wikipedia jest według mnie
>>
>Niekoniecznie musi to być demokracja - może to też być anarchia (gdy
>występuje swoboda działania i dobrowolność udziału).

Nie będzie anarchii, gdy będzie odpowiedzialność
za to co się robi. Przejawem anarchii było
działanie Tawa.

>Demokracja to władza ogółu - a jednak nie każdy od razu ma
>uprawnienia administracyjne (nie próbuję naciągać - tutaj władzę
>definiuję jako możliwość "władność" wykonywania konkretnych działań)

To nie ma nic do rzeczy. W każdej demokracji
można wyznacyć komuś specjalną funkcję.

>. Ja bym był raczej za merytokracją w naszym projekcie niż za
>demokracją.

Żeby była merytokracja, muszą być specjaliści z
prawdziwego zdarzenia od konkretnych tematów. Ale
nawet gdyby tacy tu byli, to  z podstawowych
zasad wikipedii wynika, że nie można im oddać
głosu decydującego w zakresie ich specjalności.
Moje własne doświadczenia, kiedy jako historyk
sztuki wypowiadałem się w sprawach dotyczących
mojej specjalności i moje zdanie zostało
odrzucone przez chór ignorantów, dowodzi zresztą,
że to niemożliwe. I trzeba się z tym pogodzić.

>Tak czy siak potrzebne jest zaufanie, a nie upieranie
>się przy swoim, co świadczy o uciekaniu od neutralnego punktu
>widzenia (a co często jest specyfiką zachowania Pietrasa).

Nie dyskutuję o Pietrasie. Dyskutuję o kwestiach
ogólnych w związku z przypadkiem Tawa.

>Demokracja bardzo często wymaga uzgadniania każdego szczegółu przez
>ogół, przez co działanie w projekcie ulega spowolnieniu.

Bez przesady. Nie często. Czasem. Zadadą
demokracji jest też wolność działania jednostki.

Władysław
--
Władysław Łoś
wiki login: wlos