[Wikipl-l] Regula 3 rewertow

Aleksy Schubert A.Schubert w cs.ru.nl
Nie, 12 Lut 2006, 17:43:27 UTC

On Sat, Feb 11, 2006 at 12:40:48AM +0100, Marcin Sochacki wrote:

> Moim zdaniem R3R ma jedną istotną wadę -- wprowadza ona większą ochronę
> dla zmian w artykule niż obecnej wersji art. Innymi słowy -- osoba która
> chce zachować treść art. podpada jako pierwsza pod R3R, a nie osoba
> proponująca zmianę. Moim zdaniem powinno być odwrotnie -- autor zmiany
> powinien starać się o jej uzasadnienie i przekonanie innych.
>
> Nawet przykład podany w poprzednio proponowanym brzmieniu R3R pokazuje
> do czego to prowadzi: Ala wprowadza bezsensowną zmianę o cukierku i musi
> ona wisieć przez co najmniej kilka dni zanim odbędzie się jakaś dyskusja
> [...]
R3R nie ma sluzyc faworyzowaniu tej czy innej wersji artykulu. Ona
ma sluzyc temu, aby nie zmieniac bezproduktywnie w kolko tresci artykulu.
Z tego punktu widzenia dosyc obojetne jest, ktora osobe ona dotyka w
pierwszej kolejnosci (zauwazcie, ze moze byc taka sytuacja, ze obaj
edytorzy przekrocza swoj limit rewertow). Regula jest raczej jasnym
wskazaniem, ze jak ktos wykonal 4 rewerty, to znaczy, ze sie
zapedzil. Ja staram sie wyjasniac swoj pierwszy rewert w pasku edycji
lub od razu na stronie dyskusji. Drugi rewert _zawsze_ wyjasniam na
stronie dyskusji.

Pozdrawiam,
Alx

--
De toekomst is onzeker en het einde is altijd nabij
- Roadhouse Blues, The Doors