[Wikipl-l] WP (było: Reklama)

Krzysztof P. Jasiutowicz kpj w gower.pl
Wto, 3 Maj 2005, 15:25:52 UTC

On 03-05-2005, Wajda, Paul wrote thusly :
> Bravo Silthor. Pierwszy od niepamietnych czasow rozsadny glos.

> naginania regulaminu

> na przyszłość ?

> zebrać
> za nim.
> Jasne, i będziemy tkwić z idiotycznym progiem 1000 edycji.
> Większość dotychczasowych adminów zostawała nimi mając na koncie
> tylko kilkaset. Ja nie miałem nawet 500, czyli miałem mniej niż
> teraz ma Datrio. Dlaczego dla niego reguły mają być bardziej
> surowe niż były dla mnie? Skąd nagle ten astronomiczny tysiąc?
>
> Nawet gdyby Datrio spełniał już wymóg 1000 edycji, to pojawiły
> [...]

Witajcie,

Proszę nie reagujcie tak nerwowo.

Moim zdaniem:
* przede wszystkim piszemy encyklopedię
* nie chcemy za wszelką cenę tworzyć super demokratyczną i sprawiedliwą
społeczność. Pewne zasady i ustalenia są potrzebne aby osoby posługujące
się trollingiem, albo po prostu wredne nie blokowały i nie skłócały
* dobre układy między Wikipedystami = lepsza i szybciej powstająca WP
* złe układy między Wikipedystami = zostają ci o stalowych nerwach i pyskaci,
reszta odchodzi lub przenosi się gdzie indziej (są przykłady)
* procedury demokratyczne mają pomagać rozwiązywać konflikty i tworzyć
dobrą atmosferę a nie odwrotnie

Fakty:
* mamy regulamin
* mamy niezgodną z regulaminem kandydaturę
* mamy niezgodne z regulaminem głosowanie
* WP nie może funkcjonować w dotychczasowy sposób (ostatnie kłótnie,
dyskusje o wszystkim tylko nie pisaniu encyklopedii i działalność
szkodników, którzy pojawili się wczoraj, realizują się w kłótniach i
dyskusjach, a WP ich obchodzi tyle zeszłoroczny śnieg

Co nam potrzeba:
* procedury wyboru adminów
* adminów o następujących cechach
** zaangażowani w projekt, teraz i w przewidywalnej przyszłości
** znający i stosujący się do zasad Wikipedii dotyczących edycji haseł i współpracy z innymi Wikipedystami
** opanowani, wyrażający chęć do rozwiązywania konfliktów
** współpracujący z innymi administratorami
** okazujący pomoc nowicjuszom
* działania osób którym zależy na WP w jednym kierunku, teraz każdy szarpie
w swoją stronę

Czego nam niepotrzeba:
* Kwietnia, Xcora i ich pacynek oraz przyjaciół królika adminami
* kłótni między adminami
* niekończących się dyskusji i głosowań nad głosowaniem głosowania głosowań

Proponuję aby wszyscy dotychczasowi admini (zainteresowani
tematem), jako osoby sprawdzone, doświadczone i zaangażowane w dalszy rozwój,
wprowadzili pewien ograniczony zestaw zasad (a w zasadzie potwierdzili ich
funkcjonowanie), natomiast pozostałe sprawy poddali pod osąd całej społeczności WP.

Pozdrowienia,
Kpjas.