[Wikipl-l] [ujednoznacznianie] ramka vs. strona

Piotr Zaborski pitazboras w op.pl
Czw, 24 Lut 2005, 15:11:17 UTC

> Ostatecznie uwazam, ze optymalne byloby wbudowanie mechanizmu
> obslugi wieloznaczeniowosci slow w silnik wiki. Wtedy poprzez opcje
> gdzies
> z menu "dodaj nowe znaczenie" automatycznie powstawalyby hasla
> Wroclaw:Miasto i Wroclaw:Knajpa, korygowalyby sie istniejace linki, w
> opisie hasla dostawiala sie infomacja, ze pojecie ma rowniez inne
> znaczenia, a odnosnik do [[Wroclaw]] prowadzilby by do meta-strony
> ujednoznaczniajacej.
>
> Co o tym sadzicie? Moze warto taki pomys zglosic do autorow mechanizmu
> wiki?

Przepraszam że wracam jeszcze do tego tematu, ale to rozwiązanie może i
brzmi interesująco, ale nie rozwiązuje problemu, tylko co najwyżej ułatwia
tworzenie disambigów. Najpierw należałoby zadecydować czy używamy (jak do
tej pory) ramek i tym podobnych, czy tylko stron ujednoznaczniających.
1) IMHO najlepszy byłby tekst kursywą na początku strony, w jakiejś
kolorowej ramce żeby był lepiej widoczny - to w przypadku gdy jest jedno
hasło "dominujące".
2) Strona ujednoznaczniająca dla haseł, w których nie da się ustalić
_wyraźnie_ dominującego hasła.

Odnośnie mechanizmu obsługi wieloznaczeniowości, byłby dobrym rozwiązaniem
(byleby był stosowany tylko w przypadku drugim). Odnośnie okienka z
pytaniem o ujednoznacznienie linku można by dać jakąś opcję "pomiń", żeby
ktoś, kto nie chce zmieniać linku nie zmieniał go. Pewne utrudnienie
pewnie jest, ale...
Jest tylko problem z wandalami. Co jeśli ktoś doda nowe znaczenie do
pewnego hasła i to znaczenie z jakiegoś względu zostanie usunięte?
Zostanie strona ujednoznaczniająca z jednym hasłem. Choć z drugiej strony
problem jest identyczny i bez mechanizmu.
pozdrawiam
--
Pitazboras (Piotr Zaborski)
Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/