[Wikipl-l] [ujednoznacznianie] ramka vs. strona

Krzysztof P. Jasiutowicz kpj w gower.pl
Śro, 23 Lut 2005, 21:54:22 UTC

On 23-02-2005, Piotr Kuczynski wrote thusly :

> Dlaczego każesz mi czytać artykuł o mieście, skoro ja szukam knajpy?
> Wciąż uważam, że przeczy to podstawowemu założeniu każdego wikipedysty,
> czyli stosowaniu NPW!
>
> A z drugiej strony dlaczego każesz ludziom (np. zlinkowanym z innego
> artykułu w Wiki) czytać o jakiś knajpach, które ich nie ineteresuja?
Nie mieszajmy pojęć.

NPOV odnosi się kontrowersji dotyczących merytorycznych spraw związanych z
artykułami.

Stosowanie NPOV do spraw technicznych, pomijając zdrowy rozsądek,
zwykłą wygodę i pomoc dla czytelnika to moim zdaniem przesada.

Nie róbmy z NPOV zasady politycznej poprawności. Przecież nie będziemy
wprowadzać NPOV do postów na tej liście lub na stronach użytkowników ?

Nie ma jednej i uniwersalnej zasady stosowania ujednoznacznień.
Do różnych sytuacji potrzebne są różne rozwiązania.

Stosowanie tylko {{disambig}} komplikuje życie i czytającym i piszącym w
imię źle pojętych zasad.

Pozdrowienia,
Kpjas.