[Wikipl-l] [ujednoznacznianie] ramka vs. strona

Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz blue w wave460.net
Śro, 23 Lut 2005, 16:48:52 UTC

On Wed, 23 Feb 2005, Paweł 'Ausir' Dembowski wrote:

> Jestem przeciwny. Większość ludzi zresztą i tak będzie tworzyć linki do
> najbardziej znanych znaczeń danego hasła (np. Wrocław), bo po prostu
> nie będą wiedzieli, że istnieją inne. I będą w 99% niepotrzebnie
> lądować na stronie ujednoznaczniającej.

ja samemu pomysłowi obsługi wieloznaczności przez mechanizmy wiki
przeciwny nie jestem - w końcu możnaby to jakoś wpleść w nawigację - na
podobnej zasadzie jak interwiki - z tym, że jeszcze nie jestem aż tak do
tego pomysłu przekonany...

ale jestem przeciwny automatycznemu tworzeniu stron ujednoznaczniających w
miejscu właściwego hasła tylko dlatego, że istnieją dwa hasła o tych
samych nazwach...

bo w sumie jakie znaczenie ma to, że to by było robione automatycznie?
kwestia nadal pozostaje - czy użytkownik szukający hasła (głupi ten
przykład wiem ;) ) "Wrocław" ma trafić na stronę dotyczącą miasta, czy na
stronę ujednoznaczniającą... i ja jestem z tych, co uważają, że na stronę
dot. miasta... (do momentu gdy ta przykładowa knajpa nie stanie się na
tyle popularna, że ludzie po usłyszeniu "Wrocław" będą reagować "fajna
knajpa!... ...aaaa! chodziło ci o to miasto???")...

regards,
   blueshade.

--
"Wow! I feel as if I've passed some arbitrary experience value and gained
more power!"   --  Marcus (NPC / Fallout 2)