[Wikipl-l] WIKIPEDIA

TOR tor w oak.rpg.pl
Czw, 2 Cze 2005, 09:10:00 UTC

A @ M - A wrote:
> Uważam, jedno - Wiki potrzebuje zmiany regulaminu (czy
> jak to zwał) na bardziej restrykcyjny. Co więcej - IP'ki nalezy szanować, ale...
> nie mogą mieć prawa głosu, i ich edyscje muszą (!) być zaakceptowane przez
> admina.

Wyrażę chyba zdanie większości kiedy powiem, że to jedna wielka bzdura.

Primo: Administrator nie ma żadnej kontroli edycyjnej nad projektem
ponad tą, którą posiada zwykły użytkownik (również użytkownik
anonimowy). [[Nupedia]] już była.

Secundo: Nie ma takiego rozwiązania technicznego w MediaWiki, które by
na taką "akceptacje" pozwalało. I nie będzie, bo developerzy i zarząd
jeszcze na głowy nie poupadali. [[Nupedia]] już była.

Wydawało się, że z tego już wyciągneliśmy nauczkę... A tu jednak wciąż
się pojawiają podobne chybione i dawno sprawdzone pomysły. Historia
nauczycielką życia, moi drodzy.

> Ban na całą podsieć i koniec problemu.

Oho... Całą podsieć... No, no... Ja mam opory przed blokowaniem jednego
IP, bo może to być przypadkiem kawiarenka internetowa... A ty
zbanowałbyś, na przykład, cały Uniwersytet Jagielloński, ponieważ
znalazł się jeden student, któremu się nudzi? Odpowiedzialność zbiorowa
fajna rzecz, nie? Zastanów się.

--
Pozdrawiam,
TOR <tor w oak.rpg.pl>