[Wikipl-l] restrykcje vs sprawy kwiecień i 4C ... (was: WIKIPEDIA)

Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz blue w wave460.net
Czw, 2 Cze 2005, 08:50:07 UTC

On Wed, 1 Jun 2005, A @ M - A wrote:

> (ach, ta moja skromność). Uważam, jedno - Wiki potrzebuje zmiany regulaminu (czy
> jak to zwał) na bardziej restrykcyjny. Co więcej - IP'ki nalezy szanować, ale...
> nie mogą mieć prawa głosu, i ich edyscje muszą (!) być zaakceptowane przez
> admina.

no nie... wikipedia między innymi dlatego stanowi taki fenomen, jaki
stanowi, że jest wolna i dowolnie edytowalna przez _każdego_ - _to_ właśnie
mnie uderzyło, jak po raz pierwszy zobaczyłem wikipedię - najpierw zdanie
"również Ty możesz edytować", chwilę później przycisk "edytuj"... zrobiłem
poprawkę ... i ... zakochałem się w tej idei ...

to wszystko nie miało by miejsca, przy proponowanych przez Ciebie zmianach
i pewnie nie zainteresowałbym się wikipedią lub zainteresował dużo
później, gdyby to nie działało w tak otwarty sposób...

> A ponadto - Wikipedysta uznany za kontrowersyjnego nie powinien być
> brany pod żadne dialogi czy dysputy. Ban na całą podsieć i koniec problemu.

to również moim zdaniem niedopuszczalne... tak jak inni niektórzy, uważam,
że banowanie nie powinno być podstawowym argumentem w tego typu
sytuacjach... kontrowersję łatwo zarzucić każdemu, więc takie prawo byłoby
nadużywane... a już blokowanie całych segmentów? jak dla mnie przegięcie -
chyba, że dany _notoryczny_ _wandal_ faktycznie ma dynamiczne ip z jakiejś
podsieci...

a co do kwietnia i 4c

kwiecień to faktycznie raczej powinien być tępiony, bo więcej złego robi
niż dobrego i można go zaliczyć do notorycznych troli ...

a 4c? cholera wie - mnie nadal łamie to, że koleżanki z wielkim rejwachem
domagają się odpowiedzi na własne pytania, a nie raczyły odpowiedzieć na
jedno proste - czy naprawdę tak niemożebnie trudno byłoby im się
powstrzymać od tego co robią w świetle ich dobrych edycji, a jednocześnie
ogólnego psucia klimatu na wikipedii poprzez swoje komentarze? ...

pozdrawiam,
   blueshade.

--
'Intel officially released the Pentium II in May of 1997. Intel leveraged
the many millions it had spent on making "Pentium" a household word, and