Re: [Wikipl-l] Wniebowstąpienie

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Czw, 26 Lut 2004, 12:01:46 UTC

From: "Dorożyński Janusz" <dorozynskij w poczta.onet.pl>
>Czy byłeś na stronie http://www.smart.net/~mmontes/ec-cal.html - jak nie to
polecam :-)) .

Chyba tego mi właśnie brakowało. Tam są też algorytmy dla kal. juliańskiego.
Dziękuję !

>Aha, dawno się tym już nie zajmowałem, ale Marcos zdaje sie twierdzi, że
algorytm Gaussa wyznacza daty wg >kalendarza juliańskiego, a więc należy
dodawać różnicę (obecnie 13 dni) aby przejść do gregoriańskiej daty
>Wielkiejnocy prawosławnej, natomiast datę gregoriańską Wielkiejnocy
katolickiej wyznaczają inne algorytmy,

Więc być może mówimy o innym algorytmie, bo ten, którego używam na pewno
jest do gregoriańskiego. W przeciwnym wypadku daty zgadzałyby mi się tylko
dla 2004 roku, a sprawdzałem też dla kilku innych lat.

Pozdrawiam,

Olaf Matyja

p.s. Przepraszam, jeśli dostaniesz ten list po raz trzeci, ale mam jakieś
kłopoty z mailem i próbuję już po raz trzeci wysłać odpowiedź.