RE: [Wikipl-l] Wniebowstąpienie

Dorożyński Janusz dorozynskij w poczta.onet.pl
Wto, 24 Lut 2004, 12:26:55 UTC

/
| Co do wielkanocy prawosławnej, to nie potrafię jej policzyć.
| Wiem, że oni stosują
| kalendarz juliański, a poza tym algorytm jest ten sam, kłopot
| jednak w tym, że nie znam dokładnie tego algorytmu.
/

Czy byłeś na stronie http://www.smart.net/~mmontes/ec-cal.html - jak nie to polecam :-)) . Aha, dawno się tym już nie zajmowałem, ale Marcos zdaje sie twierdzi, że algorytm Gaussa wyznacza daty wg kalendarza juliańskiego, a więc należy dodawać różnicę (obecnie 13 dni) aby przejść do gregoriańskiej daty Wielkiejnocy prawosławnej, natomiast datę gregoriańską Wielkiejnocy katolickiej wyznaczają inne algorytmy, ja dla swoich celów we wspomnianych dawnych czasach użyłem algorytmu Butchera z 1876 r. Nb. w tym roku obie Wielkanoce wypadają w ten sam dzień :-))

	Pzdr, Janusz "Ency" Dorożyński