[Wikipl-l] Prośba Pietrasa o odblokowanie.

Dorożyński Janusz dorozynskij w poczta.onet.pl
Sob, 25 Lut 2006, 17:57:47 UTC

/
| A potem będzie trochę czasu na wypracowanie jakiejś zasady,
| według której jego następne podobne działanie będzie już
| nieregulaminowe --

Ja też nad tym myślałem, i to pomimo tego, że komplikuje to zasady, a to dla
wielu jest płachtą na byka. Niestety nie da się zrobić wszystkiego za pomocą
5 zdań i dwóch orzeczeń.

Na przypadki takiej złośliwości chyba zaproponuję uzupełnienie regulaminu o
coś takiego: po trzech negatywnych głosowaniach o przyznanie praw admina dla
danego wikipedianina kolejne może być zgłoszone po czasie dwukrotnie
dłuższym niż poprzednie, a próg akceptacji w każdym jest podnoszony o 10%
dopóki nie osiągnie 100%.

W ten sposób czwarte zgłoszenie byłoby możliwe po 120 dniach, piąte po 240,
a szóste po 480, itd., i przy tym w 4-tym progiem byłoby 90%, a od 5-go -
100%. Pewnie że to nie tak piorunujące jak autorytaryzm i rewerty, ale mam
podstawy sądzić, że jednak bardziej dyscyplinujące. Ewentualnie można by
pomyśleć, że działa to nie po trzecim, ale po drugim negatywnym głosowaniu.

I jeszcze kilka drobiazgów. Rewertowanie PUA uważam w tym przypadku za
niedopuszczalne. Zgłoszenie niech sobie będzie. Dalej to już gorzej.
Faktycznie ignorowanie byłoby najskuteczniejsze, ale niekiedy ze względu na
to, że to głosowanie, jednak groźne. Dlatego uważam, że należy bez
komentarza głosować przeciw.

Dla podkreślenia i zbieżności i pewnej różnicy z Julo mój pogląd: udział w
wikipedia to nie prawo ludzkie czy obywatelskie, to nie obowiązek, to też
nie przywilej, to tylko możliwość. I w tym kontekście b. spodobało mi się
stwierdzenie Derbetha: "nie jesteśmy po to, by przynieść ludowi wolność i
sprawiedliwość, jesteśmy po to, by stworzyć dobrą encyklopedię. Nie musimy
być sprawiedliwi, wystarczy, że będziemy dostarczali dobry produkt."

I jeszcze do Pietrasa1988. Sądzę, że wielu (choć może nie wszyscy) tutaj to
nie Twoi wrogowie, choć wypowiadają się o Twoich poczynaniach krytycznie.
Dlatego mam sugestię - poczytaj spokojnie i ze dwa, trzy razy to co napisał
Kocio. Przemyśl to, oraz to, że celem bycia na wikipedia nie jest
adminowanie. Postaraj się zmienić, jeśli jest to możliwe. Najlepiej jednak,
odejdź z wikipedia - może na jakiś czas. To lepsze niż być odłączonym.
Odszukaj jako wskazówkę co mówi zasada RightToLeave oraz dopuść do
świadomości to, że poza wiki też jest życie. Do tego realne, a nie
wirtualne.

   Pzdr., Janusz 'Ency' Dorożyński