[Wikipl-l] Pietras1988 - prośba o odblokowanie

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Sob, 25 Lut 2006, 12:18:07 UTC

Dnia Sat, 25 Feb 2006 12:01:30 +0100, wikitroll napisał(a):

> Beno: "Wikipedia nie jest do zabawy. Jesli wrzucisz swoją kandydaturę, to zrobię revert i dostaniesz bana na tydzień za wandalizowanie strony PUA." - jak zrobisz to dostaniesz sam bana.

A tu zgadzam się ze szwedzkim i uważam, że "kreatywne" używanie pojęcia wandalizmu jest niczym innym jak nadużyciem i zgłoszenie na PUA w cywilozowanej formie za wandalizm uważane być nie może. Jeśli ktoś by kogoś innego zablokował na tydzień za normalne zgłoszenie na PUA, straciłbym zaufanie do takiego sysopa.

> Wiktoryn: "Radomil, masz u mnie piwo :). Jeśli Pietras nie przeprosi Nameless za te słowa, proponuję zablokować go ponownie." - to się nazywa nagonka na mnie, która była już od moich pierwszych chwil na wiki

A tu nawet nie będę odpisywał, bo obawiam się Pietras, że i tak masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.

> Julo: "Przypominam to, co jak mantrę powtaerzałem już wielokrotnie: prawo do edytowania wikipedii nie jest prawem ludzkim (niezbywalnym) ani obywatelskim (zbywalnym w bardzo rzadkich okolicznościach). Jest PRZYWILEJEM, który bardzo łatwo stracić. Moim zdaniem osobnik o nicku Pietras1988 przywilej ten stracił i nie ma najmniejszego powodu, aby mu go przywracać." - a myślałem, że na stronie głównej jest napis "Witamy w Wikipedii – wolnej encyklopedii, którą każdy może redagować."...

Te same gadki robił K. Tak, każdy może redagować i dostaje na starcie czystą kartę. Ale jeśli nadużywa naszej otwartości, to możemy po prostu zamknąć mu możliwość edycji - nie jest to kompletna banicja, bo możliwości czytania przecież nie zamykamy, a jedynie nasze zabezpieczenie przez ciągłym użeraniem się z delikwentami, którzy nie są psychicznie dostosowani do pracy w grupie na otwartych projektach. Wikipedia to nie demokracja, nie anarchia, nie jesteśmy po to, by przynieść ludowi wolność i sprawiedliwość, jesteśmy po to, by stworzyć dobrą encyklopedię. Nie musimy być sprawiedliwi, wystarczy, że będziemy dostarczali dobry produkt.

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Derbeth Site <http://derbeth.glt.pl>

Pomóż Wikibooks stworzyć największy zbiór otwartych podręczników! http://pl.wikibooks.org/