[Wikipl-l] Uwalanie Gdarina czyli C rulezuje

ajf w ich.us.edu.pl ajf w ich.us.edu.pl
Wto, 21 Lut 2006, 11:07:31 UTC

Cytowanie Aegis Maelstrom <sandbox w o2.pl>:

> Czy umawianie się na ircu by uwalić jakąś kandydaturę i lekkie "przyciskanie"
> potencjalnych głosujących, w dodatku przez innego biurokratę i niedzoszłego
> biurokratę nie jest niczym wielkim - nie wiem.
> Ale uważam, że jest to politykowanie w bradzo słabym stylu.

Taaaak rozmawiało nas trzech (WarX, taw, tsca) i żaden z nas z tego co wiem nie
rozmawiał z żadnym innym wikipedystą w tym czasie na ten temat. Zresztą
niewierzący mogą poprosić o logi A_Bacha - w nieokrojonej wersji też nie ma
żadnych więcej rozmów.

> Bo to nie była merytoryczna dyskusja czy kandydata poprzeć czy nie, nie próba
> postawienia mu pytań. a;e skrzykiwanie się "na uwalanie".

Tego sformułowania użył taw i proszę go innym nie przypisywać

> I nie jest to działanie dojrzałe, tak jak rewanżyzm Warksa o którym słyszę
> (ban Wlosa) czy widzę (oddany parę godzin później głos na PUA z bezczelną
> argumentacją).
> Ja nie wiem, czy tej dziecinady nie podpiąć pod wandalizm.

Znowu wchodzisz na mnie ...

# Tylko nie Warksa proszę - tyle razy powtarzałem, ale nie można się pokusić o
nie nieprzekręcenie mojego nicka.
# Nie ja zablokowałem Wlosa, tylko taw. Mój komentarz był taki, że nie mam
zamiaru nikogo blokować ani odblokowywać (co pewnie sam Wlos potwierdzi)
#
http://commons.wikimedia.org/wiki/Template:Administrators/Requests_and_votes/WarX
mój głos nawet zawierał wyraźne odniesienie do wypowiedzi Wlosa tutaj, i nie
miał nic wspólnego  z aferą IRCową. (jak ktoś planuje mnie oskarżyć o kolejne
kłamstwo, to już jego problem)

> Muszę jednak przyznać, że najbardziej jestem rozczarowany reakcją
> społeczności Wiki, w szczególności listy dyskusyjnej.
>
> Moim zdaniem większość widzi, że zachowanie pokazane na logach nie jest w
> porządku, ale mało kto chce to powiedzieć wprost.

Taak nie jest w porządku, ale niektórzy dorabiają na siłę ideologię do nic nie
zznaczących wypowiedzi.

> [...]
> świetnym wikipedystą, wspaniałym człowiekiem etc. - ale popełniać błędy.
> Tymczasem tutaj to leci całościowo - albo ktoś ma licencję na prawie
> wszystko, albo jest potępiony w czambuł jak pan K. albo bezimienne "IPki".
>
> Trudno więc kogokolwiek pociągnąć do jakiejkolwiek odpowiedzialności.
> Przypomnę tylko kontrowersje wokół Tawa czy kilka bardzo kontrowersyjnych
> rozstrzygnięć biurokratów. Coś się stało? - Nic, psy poszczekały, paru
> wikipedystów odeszło, karawana jedzie dalej. I teraz też pojedzie. Fajnie
> jest potem narzekać, że np. Selena odeszła, trudniej już spytać dlaczego.

Selena była właśnie jedną z tych osób, które uważały, że 5 cyfr w liczniku
edycji daje "licencję na zabijanie". A z tawem macie taki problem, że twojej
krytyki nawet nie przeczyta i mu to wisi jakie bzdury piszesz (tez bym chciał
tak umieć).

> Cała sprawa mocno zniechęca mnie do kontynuowania przygody z Wikipedią, a i
> tak spraw w "świecie realnym" i tak mam pod dostatkiem.
> A nie bardzo liczę, że coś się zmieni na lepsze.

Z twoim podejściem na pewno nie ...

Na koniec jescze jedna sprawa związana z IRCem:

w wyciętym fragmencie był mój udział w zablokowaniu jednego z użytkowników. Ten
użytkownik jest dresem z Katowic. A gdyby wlos nie wyciął tego fragmentu, w/w
użytkownik przeczytał go i dzięki temu podjął decyzję, że trzeba mi spuścić za
to wpierdol ? Na wiki pisze czarno na białym jak mnie znaleźć.

Oczywiście to jest gdybanie, ale ciekawe, czy gdyby takie coś się wydarzyło, to
czy ktoś by czuł się winny...

Pozdrawiam
AJF/WarX