[Wikipl-l] Weekend - podsumowanie może jakieś?

Tomek "Polimerek" Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 20 Lut 2006, 20:40:15 UTC

Adam Dziura napisał(a):
> Witam,
>
> Weekend szukanie błędów się skończył. W czasie jego trwania stronę do
> zgłaszania błędów odwiedziło około 1300 różnych użytkowników (odsłon było
> więcej - 1500).
> Strona z błędami była edytowana tak w przybliżeniu 700 razy w ciągu tych 3
> dni - można uznać, że około połowy to były zgłoszone błędy (reszta to
> edycje wikipedystów). Nie wiem jak z zasadnością większości wpisów, ale
> chyba nie było źle. W normalne dni edycji jest koło 50-70 (na dzień).
>
> I teraz pytanie. Czy taką akcję z Sitenotice będziemy powtarzać, co robimy
> [...]

Nie robiłem statystyki ale tak na oko to:
* ok połowy wpisów to były faktyczne błędy
*jakaś 1/4 wpisów to były błędy rzekome - tzn. uznawanie za błędy czegoś
co nimi nie było
*jakaś 1/4 wpisów - prośby o rozszerzenia artykułów, wpisy zupełnie nie
na temat.

Z całą pewnością wyłapano jednak bardzo dużo ważnych błędów, które
inaczej by się w Wikipedii zostały.

Zdaje się, że jak ruch był bardzo duży to skrypt generował konflikty
edycji co powodowało dublowaniem wpisów.

Na koniec jak już pisałem - byłoby znacznie lepiej jakby się dało ten
mechanizm jakoś włączyć integralnie w Wikipedię - ale podejrzewam, że
przekonanie do tego developerów może być próbą przepychania wielbłąda
przez ucho igielne.

--
Tomasz "Polimerek" Ganicz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Polimerek