[Wikipl-l] Uwalanie Gdarina czyli RC rulezuje

Aegis Maelstrom sandbox w o2.pl
Pon, 20 Lut 2006, 15:17:36 UTC

> 1) Siedzenie na ircu w celu wykrywania spisków i skubania logów to dość zabawne
> zajęcie.
> 2) Dla każdego, kto zagląda na irca, jest jasne, że taw może
> "zorganizować uwalanie" co najwyżej sam ze sobą, co zresztą widać po
> głosowaniu w sprawie (głos WarXa został oddany dużo wcześniej).
> 3) Nie widzę za bardzo celu wstawiania tych logów (oprócz
> wywołania zadymy i skłócenia ludzi).
> 4) Może go przybliżysz? Samo demonstrowanie postawy "jestem białym
> płomieniem tańczącym na kurhanach złych wikipedystów" to jakby za
> mało.

> [...]

Szwedzki, proszę.
1) Siedzenie na ircu i "uwalanie kandydatur" to też dosyć zabawne zajęcie.
Szczególnie przez kogoś, kto już wcześniej został "po koleżeńsku" mianowany biurokratą i tego, kto to zrobił.

2) Dla każdego, kto zagląda na irca widać, że ci, którzy to robią, w większości nie zagłosowali za. Czy coś z tego wynika - nie wiem, niech każdy się zastanowi.

3) Na IRCu zapada bardzo wiele decyzji - w sposób całkowicie naturalny. Musimy jednak uważać, bo w ten sposób powstają "wikipedyści dwóch prędkości". Jest to naturalne - ale mechanizmy psychologiczne są jakie są, i dodatkowe znajomości wpływać będą na decyzje merytoryczne.

Moim zdaniem sami musimy się ograniczać, by nie tworzyć spisków i kółek wzajemnej adoracji. :) Np. ja nie chciałbym, by irc był do uprawiania wikipolityki. Osobiście chciałbym, żeby jej nie było - ale to utopia. Zawsze w imię osobiście postrzeganego dobra projektu będziemy się skrzykiwać.

Tylko, że moim zdaniem jakaś granica została przekroczona.

I nie jest to moim zdaniem żaden rewanżyzm, którego osobiście nie bardzo rozumiem - raczej chęć egzekwowania pewnych zasad.
Nie chodzi o to, by karać czy się mścić - ale lepiej, przyjemniej i sprawiedliwiej pisać tę Wikipedię.

Myślałem, że to jasne i proste.

Tyle w moim odczuciu, może to tylko moje zdanie.

Pozdrawiam,
a.m.