[Wikipl-l] Nowe informacje, Re: Czy obrazy Witkacego są PD?

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Pią, 17 Lut 2006, 12:01:27 UTC

  Od: "Ejdzej Wikipedysta"
  >Tą informację uzyskałem od Halibutta [[en:User:Halibutt]]. Na rzecz
  >Skarbu Państwa przeszły z powodu braku spadkobierców.

  >Inaczej: nie wiadomo, że przekazał, a nie ma "domyślnego" przekazania
  >praw majątkowych, wyłącznie pisemne.

  Przejęcia praw majątkowych odbywało się na wówczas obowiązujących
zasadach. I jeśli ktoś stał się właścicielem praw autorskich majątkowych
wówczas to posiada je nadal niezależnie od aktualnego prawa.

  A skąd wiadomo, że nie przekazał. Czy poszło zapytanie do wszystkich
obecnych i poprzednich właścicieli utworów Witkacego czy posiadają majątkowe
prawa autorskie. Nie mając pewności nie można również stwierdzić przez
domniemanie że takich praw nie przekazał. Chyba, że Takie dochodzenie
wykonał Skarb Państwa i jest oficjalny dokument (wyrok sądu czy tp), że
posiadaczem majątkowych praw autorskich do dzieł Witkacego jest Skarb
Państwa. Bowiem z samej ustawy wynika tylko fakt, że Skarb Pańśtwa przejmuje
prawa jeśli nie ma ich właścicieli.

  DanielM

.