[Wikipl-l] Pietras

szwedzki suidisz w gmail.com
Nie, 12 Lut 2006, 17:42:12 UTC

2006-02-12 (18:05:20) ajf w ich.us.edu.pl wrote:

> Czy moge prosić o przedstawienie w kilku (ew. kilkunastu) punktach, dlaczego
> Pietras jest takim ZŁEM na wiki.

> Na dobrzy początek ja przedstawie moją opinie o tym chłopkau :)

> # W sytuacjach stresowych zachowuje się jak typowy małolat

Nie, zachowuje się jak nietypowy małolat; stresuje go byle co, reaguje
zdecydowanie przesadnie. Poza tym niesprowokowany rozrabia wszędzie
tam, gdzie nie może ponieść konsekwencji ze strony adminów - na innych
wikipediach, kanałach irc etc

> #* Sam staram się być wyrozumiały wobec tego i zamiast krzyczeć na listach,
> IRCu, itp. , opieprzam go na privie (co zwykle pomaga)

Razem z tsca zrobiliście chyba wszystko, by go uspołecznić - przez
miesiąc było naprawdę OK. Ostatnio nic nie pomaga.

> # Jest bardzo irytujący czasem na IRCu (żeby wymienić tylko interwiki dla
> kurowa)
> #* j.w.

Na IRCu jest zazwyczaj zwyczajnym chamem, który wyzywa wszystkich i
zaśmieca kanał spamem.

> # Klnie jak szewc
> #* ja też

Tak, już zdążyłem zauważyć, że na IRCu i liście imituje twoje
przeklinanie, niestety ta imitacja nijak się ma do oryginału.

> # Jest wikipediowym chłopcem do bicia

Ciężko na to zapracował, ale racja - odwet bywa nieproporcjonalny,
niektórzy tracą umiar.

> #* conajmniej dwa razy widziałem jak dostawał bana za coś, co zwykłym wandalom
> puszcza się płazem, albo daje symbolicznego bana (3 dni nijak jest symboliczne)

Konkrety!

> #* kilka razy (conajmniej dwa) dostał bana za niewiadomo tak naprawdę co!

Konkrety!

> #* parę razy i jego zwyzywano dosyć mocno, a jakoś tym, którzy to zrobili się
> tego nie wypomina

Gdzie, na wikipedii, ircu, liście?

> # Zajmuje się ciężką, wyrobniczą pracą na wiki
> #* prawdopodobnie nikt nie pointegrował tyle artów wygenerowanych przez
> tsca.bota co on
> #* jak sprzątałem flagi państw, to tylko on wyraził chęć pomocy mi w tej robocie
> #* ogólnie często zgadza się robić rzeczy nudne i odtwórcze, których nie można
> robić botem (patrz wyżej)

Nikt mu tych zasług nie odbiera. Faktem jest, że problem z nim w
zasadzie nie dotyczy przestrzeni nazw wikipedii. Ale wikipedia nie
składa się tylko z artykułów, jest jeszcze społeczność. Pietras nie ma
zasług na polu przyciągania ludzi do projektu, wręcz przeciwnie. Wychowaliście sobie z
Tomkiem bota do drobnych zmian, a przecież to niegłupi chłopak i ze
swoją pasją i talentem mógłby być naprawdę dobrym wikipedystą.

> # wygrał dwie edycje WikiRPG

jw

> #* ci którzy ze mną na ten temat rozmawiali wiedzą dlaczego o tym wspominam
> (tych też proszę o nieporuszanie tej przyczyny publicznie)

???

> # Jest użytkownikiem jak każdy inny

Nikt mu tego statusu nie odmawia. I właśnie tak się go powinno
traktować.

> Tyle jestem teraz wstanie wypisać. Moje wnioski:
> * Te wszystkie ataki na Pietrasa są szukaniem problemów zastępczych - zamiast
> myśleć jak przeciwdziałać prawdziwym szkodnikom na wiki (w szczególności
> specjalistom od ładowania nieswoich grafik) debatuje się co zrobić z Pietrasem.

Bo doprowadza wszystkich do szału? Ja chciałbym mieć podstawowy
komfort - kiedy edytuję/rewertuję coś, przy czym Pietras ma udział,
nie chcę być wyzywany od chujów i kurw. To, że Pietras zapieprza jak dziki osioł przy
edycjach, nie daje mu większych praw.

> Blokowanie jego konta natomiast jakąś formą odfrustrowywania administratorów
> * Jak coś przeskrobie to dać bana na jaki ZASŁUGUJE jego czyn, a nie bana
> ODWETOWEGO

Znów - bez konkretów nie ma o czym gadać.

> * Nie słuchać gupot, które mówi i traktować go z dystansu adekwatnego do jego
> młodego wieku

Nie, traktować go jak każdego innego - Twoja metoda "dystansu do wieku"
zawodzi na całej linii.

pozdrawiam
szwedzki