[Wikipl-l] Batuta cd

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Czw, 9 Lut 2006, 22:57:30 UTC

eteru w o2.pl napisał(a):

> sama. A z listem chodziło mi o budowanie pozytywnego wizerunku
> Wikipedii, a nie szczekanie na Gazetę. Wydźwięk artykułu jest teraz
> taki, że fajna grupka fajnych ludzi wywinęła fajny numer, a masa innych
> ludzi nie potrafiła tego ponad rok wyczaić. To ośmiesza Wikipedię w
> oczach każdego czytelnika, który z Wikipedią nie miał bliżej do
> czynienia (pewnie 99%) i nie do końca rozumie, co to za projekt, jakie
> ma cele, czemu służy, jak powstaje i jak działa. To wszystko można było
> teraz ładnie sprzedać prasie, dodatkowo powołując się na prawo prasowe.

Takze dlatego wywalanie tego artykulu byloby zlym pomyslem. Nie mozemy
udawac, ze nic nie bylo, mozemy za to zadbac o wykorzystanie tej
falszywki do podstawowej edukacji na temat projektu. W angielskiej Wiki
tez byly takie falszywki. Przez etap niezdrowej fascynacji prasy i ludzi
tym, jak mozna psuc Wikipedie, trzeba moim zdaniem przejsc jak przez odre.

Dlatego wydzielilem sekcje "Wikipedia a mistyfikacje", gdzie w paru
akapitach warto wyjasnic istote Wikipedii i podatnosc na tego typu
problemy. Na razie zrobil sie tam smietnik po zdecydowanym, ale zbyt
emocjonalnym wpisie Kpjasa (teraz sa powtorzenia i brak logicznego
ciagu). Najlepiej to zredagowac od nowa, tym razem porzadnie i nie
sugerujac sie tak scisle tym konkretnym przypadkiem naduzycia, bo o nim
jest osobna sekcja.

--
Bo po to jest się krewnym nasion i korzeni,
by to, co się zmienia, w niezmienne zamienić.