[Wikipl-l] Tekst w SVG

ajf w ich.us.edu.pl ajf w ich.us.edu.pl
Pią, 3 Lut 2006, 09:08:33 UTC

Cytowanie LukMak <lukmak w vp.pl>:

> Moja przeglądarka (Opera) ma problem z wyświetlaniem tekstów zapisanych
> w plikach SVG jako tekst a nie jako wektory. Nie wiem czy inni
> użytkownicy w innych przeglądarkach też tak mają, czy to tylko
> niedoróbka opery.
>
> Można przekształcić przed zapisem tekst na wektory, ale to jest poniekąd
> psucie dobrej praktyki XMLowego SVG (łatwo przetłumaczyć opisy na
> wykresach i schematach na przykład w zwykłym "notatniku").
>
> Zwektoryzowane "L" oraz "i", "u" jako tekst:
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Cewka.svg
> [...]

Swojego czasu PioM o tym mówił. Sam spotkałem ten sam problem - Inkscape SVG
gubił część strzałek na końcach linii przy renderignu. Dlatego PioM pisał, żeby
zawsze zamieniać napisy na obiekty i zapisywać tylko w plain SVG. W sumie nie
jest to wg mnie problem, ponieważ i tak schematy nie powinny mieć napisów, a
jedynie cyferki :)

Pozdrawiam
AJF/WarX