Odp: Re: [Wikipl-l] Tłumaczenie

Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz blue w wave460.net
Wto, 22 Lut 2005, 10:26:58 UTC

On Tue, 22 Feb 2005, Poli wrote:

> Tak, ale Wiki-en i Wiki-pl to jeden i ten sam projekt od strony prawnej -
> jakby jedna firma. Nie ma więc żadnej potrzeby wymieniania autorów z wiki-en
> w tekście artykułu. W ramach Wikipedii można sobie wszystko dowolnie
> kopiować od siebie. Prawnie tłumaczenie z wiki-en do wiki-pl nie różni się
> niczym od wykorzystywania fragmentów tekstu z jednego hasła w wiki-pl w
> drugim, albo np. wykorzystywania tekstu z Wikipedii przy przenoszeniu
> artykułu do Wikisłownika, albo przenoszenia grafki z Wikipedii do Commons.
> Można naturalnie o tym wspomnieć w pasku zmian ale nie ma wcale takiego
> [...]

chyba nie do końca rozumiem, czemu licencja ma obowiązywać na zewnątrz
projektu, ale ma nie być respektowana wewnątrz... licencja to licencja -
jeśli wymaga się listowania autorów (realizowanego poprzez link do
historii) to również implikuje to konieczność informowania o
wykorzystaniu materiałów z innej części projektu właśnie po to, by ktoś
mógł do tych autorów dotrzeć...

poza tym, taka informacja powinna być obowiązkowa chociażby dlatego, żeby
w razie wątpliwości (potencjalnego NPA) można było prześledzić powstawanie
takiej treści w czasie...

tak samo jest z obrazkami, gdzie uważam, że nawet informacja
"przeniesione z wiki-en" to skandalicznie mało - ja osobiście staram się
przywracać do porządku wikipedystów, którzy wstawiają do wikipedii pl
albo do commons obrazki z innych wikipedii bez przeniesienia opisu
grafiki i/lub informacji o licencji...

dodatkowo wydaje mi się, że jeśli wstawiane jest coś na commons i
wykorzystywane na polskiej wiki, to wstawiąjąc powinno się zadbać, aby
również w polskiej wikipedii pojawił się stosowny opis (a nie tylko
odsyłacz do commons), zamiast defaultowego "w wikipedii nie ma jeszcze
artykułu Grafika:blah_blah_blah.jpg"... a to też jest częste zaniedbanie w
naszej wikipedii...

pozdrawiam,
   blueshade.

--
"Wow! I feel as if I've passed some arbitrary experience value and gained
more power!"   --  Marcus (NPC / Fallout 2)