[Wikipl-l] Eksperci i administratorzy – uwaga – to nie stub

Gemma studio w gemma.edu.pl
Pią, 18 Lut 2005, 00:33:36 UTC

From: "Przykuta" <przykuta w o2.pl>
Dobra, czas na ten apel &#8211; spróbujmy odpowiedzieć na pytanie - jak
skutecznie zatrzymywać ekspertów na Wikipedii.

Nie ma sensu ich zatrzymywać, gdyż im większy ekspert tym bardziej
nieelastyczny i święcie przekonany do własnych poglądów, vide Tandbin, który
napisał podręcznik do szkoły i to wystarczało aby nie mógł działać
kolektywnie. Z jego najlepszym cytatem: "Jak mi się będzie chciało, to może
coś WAM tutaj napiszę."

A już nie daj Boże jacyś profesorzy. Z doktorem można jeszcze się dogadać,
ale profesor to zwykle osoba tak wysoko będąca w hierarchii, że
przyzwyczajona do nadskakiwania jej i słuchania, co ma do powiedzenia.
Typowy profesor to naukowiec strasznie zmanierowany, bo odizolowany od
czynników krytykujących go czy też weryfikujących jego wiedzę i poglądy. Ba,
znam paru profesorów, niegodnych miana człowieka inteligentnego wręcz.
Idałem do pracy grupowej są doktoranci, czyli osoby pnące się dopiero w górę
i nadal same uczące się.

Tak więc nie przesadzajmy z ekspertami. Wystarczą nam osoby interesujące się
poważnie jakimiś zagadnieniami a jednocześnie nadal same szukające wiedzy i
otwarte na wymianę myśli. Wtedy ekspertem będziemy my - jako ciało
wikipedystyczne.

Beno/GEMMA