Re: [Wikipl-l] Źródła zewnętrzne

Andrzej Belzynski andrzejzhelu w o2.pl
Wto, 15 Lut 2005, 10:05:40 UTC

Gemma wrote:
Czy
> ktoś z pomysłodawców mógłby zastanowić się przez chwilę i pomyśleć
> nad znaczniem określenia "źódło".
>
> No?
>
> Skąd wypływa woda? Z początku, z aksjomatu, z czegoś prapoczątkowego
> (pomijając wodę w górotworze). Źródło jest miejscem, od którego się
> zaczyna. Tam jest baza na której tworzy się nadbudowę.
>
> A jak nazwać strony internetowe zajmujące się jakimś zjawiskiem? W
> większości przypadków, w przeważającej większości, zawierają one
> omówienia wiedzy a nie źródła. Źródłem może być np. oficjalna strona
> [...]

Pomyślał. Tylko takie (ŹRÓDŁOWE) powinny znaleźć się jako linki zewnętrzne.
Strony bliźniacze do wikipedii są niepotrzebną konkurencją i tylko
zaśmiecają artykuł. W rozumieniu przez Bena takie "pseudo-źródła" mogłyby
być ZAMIAST artykułu, a nie DODATKOWO.
Już pisałem, ale może tylko wybiórczo: trzeba się zastanowić, jakie linki
zewnętrzne wstawiamy do artykułu i DOBRZE je opisać; to, że jakieś strony
dotyczą danego zjawiska nie oznacza, że mamy je automatycznie ładować jako
link zewnętrzny (a może ;-) wstawimy przeglądarkę googli na końcu każdego
artykułu?)
Reasumując: nadal optuję za :"Inne Źródła", tylko to mają być rzeczywiście
żródła, a nie rzeki niosące czasem i szambo....
Andrzej z Helu