[Wikipl-l] wielokrotne wpisy w "obserwowanych" i "ostatnich zmianach"

Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz blue w wave460.net
Wto, 15 Lut 2005, 10:01:08 UTC

ktoś już coś o tym zjawisku wspominał, ale nie kojarzę teraz co...
w każdym razie, udało mi się 5 (słownie: 5) razy dodać tę samą treść...

coś jest chyba mocno nie tak z oprogramowaniem MediaWiki - a dokładnie,
przypuszczam, z kodem odpowiedzialnym za wykrywanie jednoczesnych
edycji...

zakładam, że scenariusz wygląda tak, że te zapytania update'ujące są jakoś
cache'owane i wykonywane z opóźnieniem - stąd nie sposób zobaczyć własne
zmiany zaraz po ich dokonaniu - dziwne to trochę zachowanie, ale da się
znaleźć argumenty za... Ale druga rzecz już mnie martwi - bo
przypuszczalnie poprawność (np. wykrywanie duplikatów) jest robione przed
scache'owaniem zapytania ...

pytanie do kogoś mającego pojęcie (znowu pewnie TaW) - czy to nie powinno
być załatwiane jakimś indeksem w samej bazie danych?

a co do tego konkretnego przypadku to było tak, że po zmianie nie
widziałem żadnej reakcji, więc próbowałem ponownie (swoją drogą, to też
jakiś błąd z cache'owaniem)... kilka razy... a efekt? wystarczy spojrzeć
w "ostatnie zmiany i poszukać Grafika:Aspect.ratio.b52.arp.jpg"

anyway, przypuszczam, że to nie najlepiej, bo to znaczy, że pewnie
MediaWiki widzi ten artykuł faktycznie 5 razy, zamiast widzieć raz - czy
coś z tym należy dalej zrobić, czy można zostawić "as is"?

pozdrawiam,
   blueshade.

--
"Wow! I feel as if I've passed some arbitrary experience value and gained
more power!"   --  Marcus (NPC / Fallout 2)