[Wikipl-l] Re: Pytanie o prawa autorskie

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Wto, 8 Lut 2005, 08:17:53 UTC

  Użytkownik "Marcin Tadeusz Łukaszewski" napisał:
  >Mam dwa pytania dotyczące prawa autorskiego.
  >
  >1) Zgodnie z Ustawą o Prawie Autorskim ochroną prawną objętą są w Polsce
fotografie >dopiero od roku 1994. Czy to oznacza, że nie złamię prawa
autorskiego, umieszczając w >Wikipeddi zdjęcie, które zostało wykonane przed
tą datą? Dotyczy to także fotografii, które >na rewersie mają podane
nazwisko autora.

  Od 1994 roku fortgrafie są objęte bezwzględną ochrona praw autorskich tzn
bez względu na to czy przy publikacji zostały zastrzeżone prawa czy nie.
Wcześniej (chyba od 1952) ochronie podlegały zdjęcia, przy których zostało
wprost podane zastrzeżenie.
  Wcześniejsze podlegały ochronie na podstawie konwencji o prawach
autorskich jakie Polska ratyfikowała.

  DanielM