[Wikipl-l] Pytanie o prawa autorskie

Marcin Tadeusz Łukaszewski marcin_lukaszewski w onet.pl
Pon, 7 Lut 2005, 17:09:30 UTC

Mam dwa pytania dotyczące prawa autorskiego.

1) Zgodnie z Ustawą o Prawie Autorskim ochroną prawną objętą są w Polsce fotografie dopiero od roku 1994. Czy to oznacza, że nie złamię prawa autorskiego, umieszczając w Wikipeddi zdjęcie, które zostało wykonane przed tą datą? Dotyczy to także fotografii, które na rewersie mają podane nazwisko autora.

2) Zgodnie z Ustawą o Prawie Autorskim można korzystać z fragmentów cudzych tekstów na prawach cytatu, zachowując przy tym podane w Ustawie ustalenia, a więc podanie autora i tytułu danej publikacji i jej adresu bibliograficznego oraz podanie cytatu w cudzysłowie. Nie mam jednak pewności, jakie zwyczaje i zalecenia w tym względzie stosowane są w Wikipedii (nic na ten temat nie znalazłem). Właśnie zastosowałem taki cytat w haśle o Ludwiku Wawrzynowiczu, stąd moje wątpliwości.

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i wyjaśnienia w tej sprawie.
Pozdrawiam,
Marcin Łukaszewski