[Wikipl-l] kategorie

Krzysztof P. Jasiutowicz kpj w gower.pl
Pon, 7 Lut 2005, 21:20:27 UTC

On 07-02-2005, Tomek Polimerek Ganicz wrote thusly :

> No nie wiem - kto to wszystko spamięta i będzie wiedział co do której
> kategorii wrzucić. Ja się w muzycznych i geograficznych kategoriach już
> dawno pogubiłem. W praktyce powoduje to, że powstaje wiele artykułów
> wogóle nie poprzypisywanych do żadnych kategorii bo ludzie się w tym
> po prostu gubią. A potem jak lecą automatycznie dopisywane kategorie to
> wychodzą różne kwiatki z dopisywaniem artykułów do różnych kategorii w
> sposób dość bezmyślny i często błędny. NIe musimy koniecznie małpować
> wszystkiego z wikipedii-en. Akurat te przesadnie rozbudowane drzewka
> [...]
Ja to rozumiem tak, że nasz podstawowy problem to żeby dany art.
zaklasyfikować prawidłowo, a nie ile jest czy będzie kategorii.
Przypuszczam, że kategorie raczej będą dla botów i skryptów, a mniej do ich
czytania, czy korzystania przez ludzi.
Prawidłowej klasyfikacji nie dokonają roboty, musimy zrobić to my.
Pamiętajmy, że jest to opis całości wiedzy ludzkości, więc kategorii z
założenia musi być bardzo, bardzo wiele.

Jakieś mechanizmy powinny powstać które ułatwią w orientację i dodawanie do
właściwych kategorii.

Pozdrowienia,
Kpjas.