[Wikipl-l] kategorie

Tomek Polimerek Ganicz poli w toya.net.pl
Pon, 7 Lut 2005, 18:09:21 UTC

Adam Dziura napisał(a):

> I dobrze, że będą takie ilości kategorii... Lepiej mieć 100 kategorii z
> 20  artykułami niż 5 kategorii z 400 artykułami.
> Szczególnie jeżeli sąsiadują ze sobą artykuły o płytach artystów,
> którzy  mają niewiele wspólnego - Anna Maria Jopek, Iron Maiden czy
> Mandaryna ;)

No nie wiem - kto to wszystko spamięta i będzie wiedział co do której
kategorii wrzucić. Ja się w muzycznych i geograficznych kategoriach już
dawno pogubiłem. W praktyce powoduje to, że powstaje wiele artykułów
wogóle nie poprzypisywanych do żadnych kategorii bo ludzie się w tym
po prostu gubią. A potem jak lecą automatycznie dopisywane kategorie to
wychodzą różne kwiatki z dopisywaniem artykułów do różnych kategorii w
sposób dość bezmyślny i często błędny. NIe musimy koniecznie małpować
wszystkiego z wikipedii-en. Akurat te przesadnie rozbudowane drzewka
kategorii są moim zdaniem pozbawione praktycznego sensu.
Lepiej jest mniej kategorii, które ludzie będą wiedzieli jak stosować
niż więcej, w których ludzie będą się totalnie gubili i w końcu nikt już
nie będzie wiedział jak to stosować... Lepiej mieć 5 kategorii, które są
stosowane w praktyce niż 100, których nikt nie jest w stanie praktycznie
użyć..

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli/kontakt.html