[Wikipl-l] Re: Święci i papieże

Juliusz juliusz.zielinski w gmail.com
Pon, 7 Lut 2005, 13:07:34 UTC

wikipl-l-request w Wikipedia.org napisał(a):
Re: [Wikipl-l] Święci i papieże
Nadawca:
panterka w fnet.pl
Data:
Mon, 7 Feb 2005 07:46:27 +0100 (CET)

Adresat:
Polish Wikipedia mailing list <wikipl-l w Wikipedia.org>

On Wed, 2 Feb 2005, Paweł 'Ausir' Dembowski wrote:

> [...]
Tu sie beczelnie podepre norma bibliograficzna. Potrzebne. W normie
oczywiscie jest wpisane np. "Jan Paweł II, papiez" i mozna ew. taka forme
stosowac, ale uwazam, ze powinno byc owo slowo zachowane. Tak dla
jasnosci. Papiezy niewielu (w porownaniu z ludzkoscią) sie na tym swiecie
pojawilo, a sadze, ze Janów Pawłów II (w koncu ktos moze miec kaprys i
numerowac dzieci) calkiem sporo.
Panther
================
A ja napiszę tak: nie trzeba kaprysów i numerowanych dzieci, żeby
spotkać się z takim przypadkiem. Był taki polski władca Leszek Czarny i
w naszej Wikipedii z niego idzie przekierowanie do Leszka II Czarnego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Leszek_II_Czarny
Tymczasem jest też (żyje współcześnie) niejaki Leszek C., (nazwisko do
wiadomości redakcji ;-) ), były bokser Gwardii Wrocław, gangster.
Aktualnie zresztą siedzi z prawomocnym już chyba wyrokiem.
Gdyby wart był notki w Wikipedii (był kiedyś mistrzem Polski w boksie,
to może?), to byśmy w haśle "Leszek Czarny" zamiast #redir do Leszka II
zrobili {{disambig}} i tam odnośnik do króla albo do boksera.
Tak samo powinno być z Janem Pawłem II: jeśli zjawiłby się jakiś inny,
niż papież, to byłby {{disamig}} i tyle.
Zatem - niepotrzebne.
A w ogóle to wcale nie byłoby nie w porządku, gdyby hasło było "Jan
Paweł", a {{disambig}} rozróżniałby Pierwszego albo Drugiego. No, ale
nie musimy iść aż tak daleko.
Pozdrawiam
Julo

PS
Żeby nie było, żem gołosłowny. Oto tekst "Koniec pogody dla mięśniaków"
http://wprost.pl/ar/?O=58517&C=57 o mistrzu bokserskim z pełnym jego
nazwiskiem, nawet jeden senator się na mistrza powołuje
http://www.jarzembowski.senatorowie.pl/spoIIwoj.htm

oraz choćby tu
http://www.prw.pl/tekst.html?tekst_id=25342 albo
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35764,764823.html