[Wikipl-l] Re: Paczka WikiPL-l, Tom 19, Numer 12

Juliusz Z juliusz.zielinski w gmail.com
Nie, 6 Lut 2005, 19:18:37 UTC

wikipl-l-request w Wikipedia.org napisal dn. 06.02.05 18:14:

> Re: [Wikipl-l] [[kartki]] - prawo wykorzystania ilustracji
> Od:
> Paweł 'Ausir' Dembowski <fallout w lexx.eu.org>
> Data:
> Sun, 6 Feb 2005 11:32:22 +0100
> Do:
> Polish Wikipedia mailing list <wikipl-l w Wikipedia.org>
>
> Do:
> Polish Wikipedia mailing list <wikipl-l w Wikipedia.org>

>A czy zapytałeś go o zgodę na rozpowszechnianie ich na licencji GFDL
>lub zgodnej z nią (CC-BY-SA, PD)?
>Bo grafik z pozwoleniem tylko dla Wikipedii też nie można używać.

Tak, oczywiście zapytałem. Oto pełen tekst zapytania - może komuś się
jeszcze przyda jako wzór???

--------------------------<cytat>

From: *Juliusz <juliusz.zielinski w gmail.com>*
To: *kustosz w polskaludowa.com*
Date: *Sun, 30 Jan 2005 12:50:17 +0100*
Subject: *Copyrights dla Wikipedii*

Witam
Chciałbym wykorzystać kilka ilustracji z *www.PolskaLudowa.com
<http://www.PolskaLudowa.com> *w polskiej Wikipedii, konkretnie w
utworzonym dziś przeze mnie haśle "Kartki" -
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kartki
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Kartki>. Przeczytałem na stronie
http://polskaludowa.com/kustosz/kontakt_wykorzystanie.htm
<http://polskaludowa.com/kustosz/kontakt_wykorzystanie.htm>
zastrzeżenie, że dozwolone jest wykorzystanie zasobów Muzeum PRL tylko
na zasadzie niekomercyjnej. Tymczasem przedsięwzięcie Wikipedia, choć
samo w sobie z założenia niekomercyjne, restrykcyjnie dopuszcza
wyłącznie "otwarte" licencje (więcej na ten temat - np. w spisie
stosowanych tam opisów licencji
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Opisy_licencji_grafiki
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Opisy_licencji_grafiki> ).
Chciałbym zatem prosić o wyrażenie zgody na wykorzystanie tych
ilustracji wg licencji *{{cc-by-sa}}, *czyli Creatiwe Commons z podaniem
źródła i w wariancie Share Alike (czyli z zastrzeżeniem utrzymania tej
samej licencji wobec wszystkich kopii i pochodnych tej grafiki). W
obecnej wesji hasła "*Kartki*" mogłem bowiem podać tylko linki do
zasobów Muzeum, a jedyna obecnie zamieszczona tam ilustracja pochodzi z
jakiegoś innego źródła.
Pozdrawiam
Juliusz Zieliński
Wrocław

PS.

PioM - też nienawidzę pisania na listy dyskusyjne... ;-)
Julo