[Wikipl-l] Święci i papieże

Jarosław Witkowski jerry w enterpol.pl
Śro, 2 Lut 2005, 08:38:09 UTC

Dnia 02-02-2005, śro o godzinie 08:05 +0100, Paweł 'Ausir' Dembowski
napisał(a):

> Po pierwsze - tytuły artykułów o świętych katolickich. Według mnie,
> dla zachowania NPOV powinno się w nich unikać słowa "święty" - np.
> "Szymon Piotr" zamiast "święty Piotr", "Paweł z Tarsu" zamiast "święty
> Paweł" czy "Augustyn z Hippony" zamiast "święty Augustyn" - podobnie
> przy linkowaniu do nich.

Jeśli chcemy zachować użyteczność to w opisanym powyżej przypadku należy
i tak zostawić przekierowania, np: "święty Augustyn" -> "Augustyn z
Hippony". Bo tak na moje wyczucie to jednak więcej będzie szukających
świętych.

> Druga sprawa to tytuły artykułów o papieżach. Czy koniecznie musi
> występować w nich słowo "papież"?

Wiesz, skoro jest to artykuł o papieżu, to czemu nie? :)

Pozdrawiam,
Jerry
--
Jarek Witkowski             Linux user #136162          |/
http://www.jerry.prv.pl                                (')