[Wikipl-l] Święci i papieże

Paweł 'Ausir' Dembowski fallout w lexx.eu.org
Śro, 2 Lut 2005, 07:05:57 UTC

Chciałbym poruszyć dwie kwestie związane z religią (w szczególności z
katolicyzmem).

Po pierwsze - tytuły artykułów o świętych katolickich. Według mnie,
dla zachowania NPOV powinno się w nich unikać słowa "święty" - np.
"Szymon Piotr" zamiast "święty Piotr", "Paweł z Tarsu" zamiast "święty
Paweł" czy "Augustyn z Hippony" zamiast "święty Augustyn" - podobnie
przy linkowaniu do nich.

Druga sprawa to tytuły artykułów o papieżach. Czy koniecznie musi
występować w nich słowo "papież"? Jak dla mnie jest to zbędne
ujednoznacznienie skopiowane bezmyślnie z angielskiej Wikipedii, gdzie
również nie mam pojęcia czemu służy. Według mnie wystarczy samo imię i
numer, ewentualnie ujednoznacznienie w nawiasie (papież) tam, gdzie to
konieczne.

Co wy o tym myślicie?

--
Ausir