[Wikipl-l] artyku³y na medal

Togo tomekgorski w aster.pl
Wto, 23 Sie 2005, 15:03:29 UTC

U¿ytkownik Gemma napisa³:

>From: "Togo"

>Z gogli to pó³ minuty: "temat + bibliografia"

Ci±gle u¿ywamy slowa "bibliografia" w ró¿nych znaczeniach. Taki sposób
kolekcjonowania bibliografii przedmiotu jest mo¿liwy (choæ najczê¶ciej
niekompletny) i nie widzia³bym w nim nic z³ego. Natomiast takie
dopisywanie sobie literatury wykorzystywanej mo¿e groziæ
autokompromitacj±, je¶li zobaczy to kto¶ znaj±cy zawarto¶æ tych pozycji.

>Tylko na zasadzie dobrej woli.

To musimy zak³adaæ i w razie w±tpliwo¶ci sprawdzaæ.

>Zrobienie z tego wymogu, czy choæby nawet
>zalecenia edycyjnego - to pora¿ka, bo wielu bêdzie robiæ to na si³ê, bez
>przekonania, tylko aby zado¶æ formalizmowi. Idea Wikipedii polega na tym by
>robiæ to, co siê umie najlepiej i chce robiæ.

Mniej obawiam siê pora¿ki, a bardziej tego, ¿e rozproszone autorstwo nie
sprzyja udokumentowaniu ¼róde³. Bibliografia przedmiotu jest spraw±
prost±. Je¶li siê dan± dziedzinê zna, to wiadomo, kim s± najwa¿niejsi
autorzy i co mniej wiêcej twierdzili. Z drugiej strony nie sprzyja to
weryfikowaniu informacji autorów has³a. Co¶ za co¶.

Togo

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej WikiPL-l