[Wikipl-l] Re: Strony kalendarium

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Wto, 13 Lip 2004, 06:21:15 UTC

  Użytkownik "Tomasz Sienicki"  napisał:

  > Nie tyle umknęło, ile nie napisałeś po co i dlaczego, więc nie bardzo
  >było z czym polemizować.

  DM> Czy w kalendarium dnia nie byłoby lepiej aby imiona z danego dnia były
  DM> umieszczone przed sekcją święta?

  > Nie, bo:
  > 1. (argument ideologiczny) Imieniny to jest święto.
  > 2. (argument estetyczny) W większości dni sekcja 'święta' była
kompletnie
  >    pusta; teraz nie jest. Jest wypełniona treścią na temat (patrz pkt.
1)
  > 3. (argument praktyczny) Można teraz dopisywać imiona edytując tylko
część
  >    strony (sekcję), co generalnie zmniejsza ilość konfliktów edycji i
  >    automatycznie opisuje zmiany.
  > 4. (argument kompromisowy) Nazwa sekcji jest w szablonie, więc jeśli
  >   większość uzna to za stosowne, można jedną edycją zmienić w całym
  >    kalendarium nagłówek "Święta" na "Święta ważne, święta mniej ważne,
  >    a także imieniny"

  > Przy okazji info: do ujednolicenia posostały zostały trzy miesiące
  > (styczeń - marzec).

  Nie pisałem dlaczego bo było to dla mnie oczywiste: we wszystkich
kalendarzach wykaz imion jest bezpośrednio pod (lub obok) numerem dnia. Inne
informacje (jak święta, wydarzenia) są pózniej.
  Na zasadzie, że imieniny to święto można było także potraktować jako
swoistego rodzaju święto rocznicę urodzin lub śmierci albo też istotne
wydarzenia i zostawić tylko sekcję święta a wtedy w mniejszej liczbie dni
sekcja święta będzie pusta ;).
  Aby zmniejszyć ilość konfliktów imiona mogłyby być także oddzielną sekcją.

  DanielM