[Wikipl-l] Strony ujednoznaczniajace

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Wto, 27 Sty 2004, 17:55:50 UTC

Mam propozycje. Zrobilem szablon [[MediaWiki:disamb]] o nastepujacej
tresci:

"Wybierz jedno ze znaczeń[[Wikipedia:Strony ujednoznaczniające|:]]"

W ten sposob ukryte sa te nieszczesne "strony ujednoznaczniajace".
Szablon stosuje sie nastepujaco:

{{msg:disamb}}
* znaczenie 1
* znaczenie 2
* ...

{{msg:disamb}} podstawia cala tresc szablonu w momencie, kiedy ktos
laduje strone. W ten sposob jesli ktos kiedys wpadnie na pomysl jakiejs
zmiany na szablonie, zmienia sie wszystkie strony na ktorych go uzyto.

Co Wy na pomysl takiego ujednoznaczniania ?

W podobny sposob wedlug mnie lepiej uzywac {{msg:stub}} zamiast
{{subst:stub}} albo pisania calego tekstu zalążka recznie - ewentualne
pozniejsze modyfikacje sa znacznie latwiejsze, bo jednym ruchem zmienia
sie setke stron.
Za jakis czas bedzie mozna te szablony zabezpieczyc przed edycja zeby
wandalom tez nie ulatwiac zycia.

Powstala takze wersja {{msg:disambRulers}} do ujednoznacznienia wladcow
nad ktorym aktualnie pracuje (mam juz gotowych ok. 160 stron
ujednoznaczniajacych typu np. [[Filip II]] do przerzucenia na wikipedie
zanim zaczne w koncu robic te tabelki wladcow w kalendariach).

Olaf