[Wikipl-l] ciekawa propozycja - warto pomyslec nad tym

Krzysztof P. Jasiutowicz kpjas w wikipedia.pl
Sob, 24 Sty 2004, 14:38:45 UTC

On 24-01-2004, Youandme wrote thusly :

> Spiesze jeszcze dodac, ze konkretna relizacja pomyslu jest moja,
> to idea chyba jednak nie moja - w mojej pamieci kolacze sie przekonanie,
> ze czytalem o czyms podobnym na jednej list z dyskusyjnych,
> moze nawet na wikipl-l
> Jednym slowem, tak jak artykuly na wiki... ten pomysl nie ma autora :)

> Wlasnie! To jest bardzo mila cecha wiki, sam bardzo jestem
> do niej przywiazany i z tego powodu troche niechetnie patrze na
> swoj pomysl. Z drugiej strony na razie jest to chyba najprostsze
> rozwiazanie by wprowadzic jakas namiastke porzadku na wiki
> [...]

ten pomysł jest nierealny (?).

Pewnie jakieś ciekawe rozwiązanie software-owe można wymyśleć.
Ale poza tym można by dwie pieczenie na jednym ogniu upiec.

Na WP-En nie może się przebić implementacja klasyfikacji/kategorii
w Wikipedii chociaż próbowana była/jest na serwerze testowym.

Na WP-En jest też coś takiego jako uszeregowanie Wikipedystów wg
dziedzin zainteresowań.

Tak samo jak piszemy w Wikipedii dla frajdy, tak samo frajdą powinno
być utrzymywanie poziomu art. na Wikipedii.

Zobaczcie jak świetnie działa pomysł Olafa z art. bez linków. Implementacja
chociaż ręczna jest i tak bajecznie prosta, a efekt relatywnie wyjątkowo
dobry.
Zalety:
* protota
* działa w duchu wiki
* otwarty
* daje możliwości bezkonfliktowej współpracy
* daje szybki wynik ("w locie" i widoczny, co stymuluje do dalszej pracy -
ubywa tych bez linków a przybywa nowych art.)
* nikt nie jest za nic bezpośrednio odp.

Trzeba tylko wymyśleć coś co będzie równie dobrze działało jeśli chodzi
o monitorowanie jakości w danych dziedzinach.
Druga sprawa że jakiś widok z lotu ptaka i koordynowanie działań w danej
kategorii też by się przydało, nie tylko dbanie o jakość poszczególnych
art.

W zasadzie mogłoby to być coś podobnego do Obserwowanych i Kategorii
poza tym mogłby być jeszcze flagi do zaznaczania jakich uwag nt.
poszczególnych art.

Pozdrowienia,
Kpjas.