[Wikipl-l] Re: W obronie Tadbina

Krzysztof P. Jasiutowicz kpjas w wikipedia.pl
Sob, 3 Sty 2004, 16:57:55 UTC

Gemma:
> Jestem za zniechęceniem Tandbina do pracy na Wiki. Dużo nam nie pomoze a
> naszkodzic moze wiele. Z jegon strony wikipedysty juz widac z jest z nim
> cos
Za kogo się Beno uważasz "starszego strażnika czystości Wikipedii" czy coś
?
Tak jak nikt nie ma obowiązku pisania w Wikipedii, nie ma też ustalonego
zakazu pisania. Przyjmujemy mechanizm wspólnego pisania z całym tego
negatywnym czy pozytywnym bagażem.
Nikt nie ma monopolu na nieomylność i wiedzę absolutną.
To że nie jest się specjalistą w danej dziedzinie NIE STANOWI przeszkody w pisaniu na ten temat.

Pomijam przypadki
* wandalizmu
* celowego szkodnictwa pod pozorem pozytywnej działalności
* trollingu
* odmowy współpracy i dyskusji
> nie tak. A merytorycznie uprawia radosna tworczosc - poczawszy od powaznych
> bledow a skonczywszy po wypisywanie w drobiazgach nawet roznych rzeczy, co
> slina na jezyk przyniesie, co swiadczy o kompletnym braku odpowiedzialnosci
> za slowo. Przykladem moze byc np. zloto i ... diamenty. Bo mu się
> zkojarzyslo, ze jak kruszcze to i diamenty pewnie tez. Szkoda ze nie
Ciosy poniżej pasa nie mieszczą się w zasadach Wikipediowego fair play.
Już sama dyskusja na ten temat bez zainteresowanego trąci nagonką starych
dewotek.
> napisal
> ze Hiszpanie napadli na Ameryke z powodu ropy naftowej. On po prostu
> artykuly wymysla!
>
> Jestem na nie.
Nie jestem na nie, MOżE będę na nie kiedyś na razie nie mam dość danych.
> Nie mozemy rozwijac wiki za wszelka cene.
Ciekawe ile byśmy z Pawłem natrzaskali art. we dwójkę bez dziesiątków
(setek?) ludzi ktorzy tu coś pisali.

Beno zaręczam ci że tak jak tobie mnie też zależy żeby Wikipedia była
jak najlepsza merytorycznie, ale nie za cenę ogranicznenia się
to grupki zaakceptowanych ludzi, którzy w sumie będą robić kilkadziesiąt
edycji dziennie. Fakt że wyszlifowanych na błysk.
WP-En ma 190.000 art. fakt  że może 5-10% to słabizna, ale to jest
potencjał na poprawę i są perełki.

Mam nadzieję że nie będzie to odebrane za atak na osobę Beno, jest to
głos w dyskusji nad zasadami Wikipedii i kierunkami dalszego rozwoju.

Pozdrowienia,
Kpjas.