Re: [Wikipl-l] Wniebowstąpienie

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Wto, 24 Lut 2004, 10:53:20 UTC

From: "Wazow" <wazow w gazeta.pl>
>(a
>było by chyab fajnie to zrobić). Są regiony w Polsce "na ścianie
>wschodniej", gdzie te "drugie święta" są dość mocno widoczne.

Faktycznie fajnie by było.

>Teraz sobie przypominam, że zdarzają się różnice w datach świąt pomiędzy
>autokefaliami. O ile pamiętam Rumunski Kościół Prawosławny obchodzi Boże
>Narodzenie tak jak katolicy, a nie tak jak Rosjanie. Pewnie trudno
>będzie się dokopać dokłądnych reguł, a nawet jeśli się znajdą to pewnie
>pasowało by zrobić zastrzeżenie małym drukiem, że święta podane są wg.
>takiego a takiego Patryarchiatu i powinny obowiązaywać w takich a takich
>krajach. Coś podobnego być może przydałoby się w przypadku wpisów świąt
>katolickich (że to są daty obowiązujące w Polsce).

Może to i miałoby sens także w przypadku katolickich świąt.
Tyle, że ja nie jestem pewien, jak to było w przeszłości.
Czy na pewno to były te daty, czy może też Papież coś tam innego postanowił.
No i co napisać, gdy nie było Polski ?
Wyrzucić z tego powodu święta ?

>Jak nie zapomnę to sprawdzę w domu na półce z książkami, czy czegoś nie
>da się wyszukać.

Dziękuję!

>Czy nie da się Twojemu botowi na sztywno wpisać dat
>wielkanocy prawosławnej na najbliższe 20 lat? (jakby udało mi się to
>gdzieś znaleźć).

Da się i od razu by się policzyło inne ruchome (u nich chyba też są
obliczane względem wielkanocy).
Tyle że to rozwiązanie na 20 lat, a tak można by wpisać na kilkaset lat i od
razu policzyć dla kalendarza juliańskiego od początku istnienia tych
świąt... Tego nie znalazłem nigdzie na internecie.
No ale lepsze te 20 lat, niż nic.

Olaf