Re: [Wikipl-l] Wniebowstąpienie

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Wto, 24 Lut 2004, 09:54:06 UTC

>[A skoro już przy tym jestem: czy uwzględniasz też święta
>prawosławne? Głównie chodzi o Boże Narodzenie i Wielkanoc, bo to
>stosunkow często się przydaje wiedzieć. Nawet gazety o tym piszą.].

Co do wielkanocy prawosławnej, to nie potrafię jej policzyć. Wiem, że oni
stosują
kalendarz juliański, a poza tym algorytm jest ten sam, kłopot jednak w tym,
że nie znam dokładnie tego algorytmu.

Przykład: Wielkanoc jest w pierwszą niedzielę po pierwszej pełni księżyca
po 20 marca. A co będzie, jeśli pełnia wypada o pierwszej w nocy z 20 na 21
III ?
Czy to już jest pełnia po 20 marca, czy nie ? Innymi słowy, kiedy liczy się
początek dnia ?
W kalendarzu gregoriańskim nie mam tego problemu, bo jest algorytm Gaussa,
który to liczy. I w żaden sposób nie umiem go przerobić na kal. juliański
(próbowałem).

Z tego samego powodu nie mam świąt ruchomych przed 1582 rokiem.

>Myślę jednak, że pakowanie się w generowanie tego dla wielu państw mija
>się z celem.

To prawda. Z ciekawości tylko pytałem.

Olaf