RE: Skarbnica (było: Re: [Wikipl-l] Niemcy zagrożeni ;-))

Kierus Andrzej A.Kierus w snt.pl
Śro, 11 Lut 2004, 07:41:37 UTC

Mam wrtażenie że trochę za bardzo komplikujecie panowie, stuby są w każdej
wikipedii więc nie wymyślajmy jakichś dziwactw na pl. Akir

-----Original Message-----
From: Olaf Matyja [mailto:olaf w ipipan.waw.pl]
Sent: Tuesday, February 10, 2004 6:52 PM
To: Polish Wikipedia mailing list
Subject: Skarbnica (było: Re: [Wikipl-l] Niemcy zagrożeni ;-))

From: "Krzysztof P. Jasiutowicz" <kpjas w wikipedia.pl>
>Do skarbnicy można wrzucić en masse bez obiekcji że coś jest niepełnym
>art., który miesiącami będzie leżał bez żadnej edycji (nota bene, że takich
>art. może być tysiące, a każdy z nas woli pisać coś nowego lub "swoje
>tematy", tak?)

To może zróbmy przestrzeń nazw "Skarbnica" albo "Zalążki" i wrzucajmy tam po
prostu wszystkie stuby (bo to do tego ma służyć, jeśli dobrze Cię
zrozumiałem).

>tylko tymczasowo, z tej przestrzeni sukcesywnie były przenoszone do głównej
>przez ludzi nie przez boty

A kiedy człowiek powinien wrzucić to z powrotem ?

>I ze skarbnicy można by sięgać przy opracowywaniu nowego art o miejscowości

Mam wrażenie, że mieszają się tu dwa pomysły a każdy z nich nie do końca
przemyślany:
* Jeśli skarbnica ma być miejscem na artykuły niedopracowane, to czemu z
góry zakładać, że każdy artykuł stworzony przez bota jest niedopracowany ?
Poza tym czemu nie ma tam stubów ?
* A jeśli skarbnica ma być li tylko skarbnicą informacji do użytku
wewnętrznego wikipedystów, to chyba szkoda trudu - internet jest dużo
większą skarbnicą, w której prawie wszystko, także o miejscowościach, można
już znaleźć. Poza tym jakie jest wtedy kryterium pakowania artykułów do
skarbnicy, skoro nie jest nim jakość artykułu ?

Nie podoba mi się ten pomysł. Mam wrażenie, że opiera się on na założeniu,
że lepsze dwa zdania stworzone przez człowieka (bo to spokojnie sobie leży
jako stub w głównej przestrzeni nazw), niż szczegółowa strona stworzona
przez bota (bo to będzie w skarbnicy i tylko wyjątkowo trafi do wikipedii o
ile komuś się zechce go rozszerzyć).
Przy takich założeniach idea tej bazy miejscowości w mojej opinii traci
sens.

Mam inną propozycję - Czy nie lepiej odgórnie ustalić ile największych
miejscowości chcemy wrzucić i to zrobić od razu w głównej przestrzeni nazw ?
Przecież, jeśli brakuje nam jakiegoś dużego miasta to i tak należałoby
zrobić dla niego artykuł, choćby liczył dwa zdania, a z kolei nawet
największy artykuł o wioseczce na trzech mieszkańców nie ma większego sensu,
kto by go nie pisał, człowiek czy bot.

Olaf