[Wikipl-l] Reytan na admina

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Wto, 10 Lut 2004, 09:22:26 UTC

Taw napisał:
>Adminow sie rzeczywiscie ustawia UPDATE user SET user_rigths = 'sysop'
>WHERE user_name = 'Nowy admin';, ale nie robi sie tego przez www.

Dokładnie minutę przed Twoim mailem wykonałem tę instrukcję i zadziałała.
SELECT pokazuje, że Reytan ma user_rights='sysop'. Tyle, że nie wiem, czy to
właściwa baza, czy jakaś kopia. Jakiś czas temu ustawiłem w ten sposób
Matbotowi i Robbotowi user_rights='bot' i faktycznie nie widać ich w Recent
Changes.

>Dostep SQL jaki przez www maja sysopi jest read-only, juz chocby dlatego,
>ze to po zadnym SSLu nawet nie idzie.

Chyba nie do końca (patrz powyższe próby). A przynajmniej jakąś bazę możemy
zmieniać, choć być może nie tę właściwą.

>Zeby miec dostep z prawami zapisu
>do bazy danych wikipedii trzeba miec kilka hasel i kluczy. Uprawnienia
takie
>ma kilkanascie osob, glownie pracownicy Bomisu oraz developerzy software'u
>Wikipedii, m.in. ja. (gdzies jest dostepa pelna lista)

A czemu właściwie nie masz user_rights='developer' ?

>Poniewaz jednak teraz co tydzien baza danych przenosi sie z miejsca na
>miejsce, ustawianie uprawnien nie jest tak proste jak to dawiej bywalo,
>bo trzeba jeszcze zgadnac gdzie w danym momencie znajduje sie baza danych
;-)

?
To znaczy, że jest kilka jej kopii ? To skąd serwer wie której używać ? Z
czystej ciekawości się pytam.

>Zajme sie tym dzis wieczorem, ok ?

Jasne, dzięki.
A w ogóle, to pojawiła się jakaś nowa strona specjalna "turn a user into
sysop", ale wymaga uprawnień biurokraty (???).

Olaf