[Wikipl-l] "Nowe informacje, Re: Czy obrazy Wi" tkacego są PD?

Wladyslaw Los wlalos w onet.pl
Pią, 17 Lut 2006, 09:48:34 UTC

>   Od: "Ejdzej Wikipedysta":
>   >Dowiedziałem się, że wobec braku spadkobierców, dzieła Witkacego
>   >stanowią własność skarbu państwa, a ustawa o prawie autorskim stanowi,
>   >że prawa majątkowe wygasają  ''w odniesieniu do utworu, do którego
>   >autorskie prawa majątkowe przysługują z mocy ustawy innej osobie niż
>   >twórca - od daty rozpowszechnienia utworu, a gdy utwór nie został
>   >rozpowszechniony - od daty jego ustalenia". Czy biegli w prawniczym
>   >żargonie mogą się wypowiedzieć, czy skarb państwa jest "osobą inną niż
>   >twórca"?

> [...]

Wydaje mi się, że mylicie prawo własności z
prawem autorskim. Dla prawa autorskiego nie jest
istotne, kto jest właścicielem materialnego
egzempalrza dzieła. Nie nabywa on automatycznie
praw autorskich z tego tytułu.

Władysłałw
--
Władysław Łoś