[Wikipl-l] Re: Re: Znaki towarowe

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Śro, 15 Lut 2006, 08:33:19 UTC

Użytkownik "Aegis Maelstrom":
>Oczywiście mój post dotyczył ochrony przysługującej zastrzeżonym znakom
towarowym, wzorom >przemysłowym (uwaga - to zaskakująco szerokie pojęcie)
itp. - a nie każdemu elementowi twórczości
>(zastrzeżenie motywu jeleni na rykowisku i wysuwanie tu roszczeń nie jest
możliwe :) ).

>Tak zwane loga są jednak szczególnie chronione i nie można ich
przerysowywać i podawać wolnej licencji.

>IMHO bardzo kontrowersyjne jest nawet podawanie fotografii wyraźnie
eksponujących to logo (bezczelne
>makroujęcie loga np. HP bym wywalił, zastanawiam się, co np. zrobić ze
zdjęciem loga mentra w haśle
>[[Metro Warszawskie]]).
>
>W moim odczuciu jeśli zamierzamy się bawić w Tylko Wolne Licencje, róbmy to
konsekwentnie do końca.

Podobny problem dotyczy herbów, flag i innych znaków (np. logo) używanych
przez miejscowości. Dla takich obrazków mamy szablon licencji
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:Symbol, który też nie jest w 100% wolną
licencją bowiem posiada zapis  "Wykorzystanie tej grafiki w niektórych
kontekstach mogą regulować osobne przepisy."
Może zatem dla znaków towarowych, znaków typu logo itp należałoby się
zastanowić na szablonem licencyjnym podobnego rodzaju.

DanielM