[Wikipl-l] Znaki towarowe

szm w poczta.fm szm w poczta.fm
Pon, 13 Lut 2006, 10:26:51 UTC

Trafiłem dzisiaj na znak towarowy Polskiego Radia. Postanowiłem sprawdzić czy jest więcej takich grafik na polskiej Wikipedii, co mnie zaskoczyło nie tylko były, ale też zostały zamieszczone przez właścicieli danego loga na licencji cc-by-sa-2.5.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Coolkon2.jpg
Autor: Michał Lisiecki
Nasuwa mi się przez to jedno pytanie czy istnieje coś na przeszkodzie, żebym to ja albo ktokolwiek inny zorganizował sobie taki konwent z tym logiem?

Bardziej interesująco jest z tym logiem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:PartiaDemokratyczna.jpg

Grafika została zamieszczona przez przedstawiciela PD również na licencji cc-by-sa przypuszczam jednak, że musiała być zarejestrowana w urzędzie patentowym (wtedy to chyba jednak nie cc-by-sa?). Już wyobrażam sobie bilbordy %u201EGłosujcie na LPR%u201D a obok logo PD.

Wiem, że to teoretycznie nie sprawa Wikipedii, jest napisane przecież jasno, że te grafiki mogą zostać wykorzystane komercyjnie. Czy jednak loga na Wikipedii nie powinny być zabronione?

Pozdrawiam
Nowis

Szukasz sympatycznej blondynki?