[Wikipl-l] RFC dla tawa i szwedzkiego

Krzysztof Gogolewski ggl w vp.pl
Pią, 10 Lut 2006, 22:12:59 UTC

Ludzie często próbują wywołać aferę wokół siebie i często im się to udaje.
Moim zdaniem jest to dziwne że odpowiada się na taki post... O rfc
szwedzkiego (przynajmniej ja, a mało aktywny jestem) słyszałem trzy razy.

Napiszę tylko w sprawie:

> Jeśli admini nie szanują obowiązujących reguł, to jak oczekiwać tego od
> mniej zaangażowanych użytkowników Wikipedii? "Co wolno wojewodzie to
> nie tobie, smrodzie"?

* Jeżeli art. spełnia zasady ek, to można go skasować prędzej.

* W regulaminie jest także:
"Prosimy nie usuwać (nie zmieniać) żadnych wypowiedzi, nawet swoich, gdyż
może to doprowadzić do nieporozumień [...]. Nie dotyczy to wpisów
niezgodnych z zasadami Wiki, które będą usuwane niezwłocznie po ich
zauważeniu."
Flood to wandalizm = niezgodność z zasadami. Zgłoszenie można potraktować
jako wypowiedź.

* Zasada cofania wandalizmu ma pierwszeństwo nad regulaminem sdu.

* Popadanie w skrajny formalizm ('Twoje działanie jest niezgodne z
paragrafem n regulaminu...') może być podobne do choroby. Dowód:

UWAGA - na wszelki wypadek - to jest dżołk, ale pewien morał chyba że widać.

Pozwalamy na wstawienie jednej nominacji. Wstawienie jeszcze jednej nic nie
zaszkodzi. Można wstawić więc jeszcze jedną i mamy 2 nominacje. dalej 3,
4,... przez indukcję można wstawić dowolną naturalną liczbę nominacji. A
zatem można wstawić setkę stron naraz, ba, wszystkie naraz. Oczywiście jest
to absurd, ale także i zachowanie formalnie zgodne z zasadami wiki.

A tak na serio - nie cierpię powoływania się treść wszelkiego rodzaju
regulaminów gdy zasada nie jest łamana.

Jako drugi dowód przypomnę wynik głosowania nad wykluczeniem Kwietnia.

Przepraszam za takie najście w 1. poście, nie mogłem się emocjonalnie
powstrzymać. Jeżeli mamy dyskutować to róbmy to w nowym wątku.

pozdrowienia
wikipedysta:googl