[Wikipl-l] problem z nieistniejaca kategoria

Tomasz Wegrzanowski taw w users.sf.net
Wto, 31 Maj 2005, 12:20:03 UTC

On Mon, May 30, 2005 at 09:02:32PM +0200, A_Bach wrote:
> Ostatnio zajmuję się głównie kategoryzajcą. W końcu to również musi
> być zrobione. Trafiłem na taki problem.
>
> [[Kategoria:Miasta w Rosji]] nie istnieje, ale są w niej 2 artykuły.
> [[Elista]] oraz [[Elista]]. Czyli podwójnie ten sam artykuł. Co
> dziwniejsze, ten artykuł nie ma zapisane tej kategorii tylko poprawną
> [[Kategoria:Miasta Rosji]]. Edytowałem więc ten art. i dodałem kat.
> inną, ale w tej błędnej dalej podwójnie tkwi ten art.
>
> Pytania:
> -Dlaczego tak jest?
> -Jak to naprawić?
> -Ew. do kogo się zgłosić.

Baza zapisuje listę co należy do jakiej kategorii na boku (bo oczywiście
nie będzie przeszukiwać stu tysięcy stron za każdym razem kiedy ktoś
chce wyświetlić listę artykułów z danej kategorii) i update'uje ją
jeśli coś się zmieni. Niestety takie podejście oznacza że wszystkie obecne
i '''przeszłe''' błędy oprogramowania, bazy danych itd. mogą się ostać na tej liście.

Jakby tych problemów było rzeczywiście dużo, listę można zawszę odbudować.
Ale najlepiej poczekać na 1.5. I tak będziemy zmieniać schemę bazy danych
to przy okazji można tą listę odbudować.