Re: [Wikipl-l] WikiPL na IX Festiwalu Nauki w Warszawie

Piotr Marcinkiewicz superborsuk w o2.pl
Wto, 31 Maj 2005, 01:05:19 UTC

> [...]
naukowe,
> muzea i stowarzyszenia. Festiwal ma na celu przybliżać społeczeństwu
> wiedzę i badania naukowe, zatem jego imprezy są szeroko adresowane.
>
> Podczas zeszłorocznego Festiwalu odbyło się ponad 470 imprez o różnym
> charakterze: wykładów, dyskusji, pokazów, warsztatów i in. Z autopsji
> mogę stwierdzić, że poziom większości był wysoki, a średnie
zapełnienie
> sal wykładowych było ok. 100%, nieraz istotnie więcej. :)
>
> Rozmawiałem wczoraj z jednym z organizatorów Festiwalu o
Wikipedii. Jego
> zdaniem nie ma większych przeszkód, abyśmy zorganizowali spotkanie
> festiwalowe na jej temat. Moim zadaniem zdecydowanie warto się tego
> podjąć, bo uczestnicy Festiwalu są często światłymi pasjonatami.
>
> Sądzę, że można by np. poprowadzić krótki (45 min.) wykład o idei
Wiki,

___A_l_e_k_s_a_n_d_e_r___J_a_n_k_o_w_s_k_i______________________________
>   http://rainbow.mimuw.edu.pl/~ajank/
ajank(at)students.mimuw.edu.pl

Na spotkania festiwalowe rzeczywiście przychodzi sporo ludzi,
których można by wciągnąć w nasz projekt. Jednak mamy tutaj kilka
problemów:
- konieczny, jest prelegent i przynajmniej jedna osoba do pomocy,
- potrzebna jest sala wykładowa najlepiej z rzutnikiem gdzieś w
centrum Warszawy,
- trzeba opracować program wykładu - musi być skierowany do
szerokiej publiczności, wyjaśnić ideę projektu i pokazać nasz
dorobek (to można by tworzyć jako artykuł w Wikipedii, potem
przerobić na pokaz)
- wytworzyć materiały informacyjne (ulotki, koszulki, itp.).
Materiały muszą i tak powstać w ramach prac nad PR polskiej odnogi
Wikimedii. Prelegenci i sala to problem, z którym powinni zmierzyć
się Wikipedyści z Warszawy.

Superborsuk