[Wikipl-l] Opary graficznego absurdu

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Pon, 30 Maj 2005, 10:55:57 UTC

  "Daniel Koć" napisał:
  > Dodajmy jeszcze watpliwosc, czy Wikipedia polska jest zwiazana
  > polskim prawem, czy tez jest tylko jezykowa odmiana Wikipedii i
  > obowiazuja ja prawa Fundacji Wikimediow albo krajow, na terytorium
  > ktorych stoja serwery.
  >
  > Jesli polski oddzial Fundacji w koncu powstanie, to mysle, ze wydatek
  > na porade prawna (z zakresu polskiego i miedzynarodowego prawa
  > autorskiego oraz prawa nowych technologii) powinien byc jednym z
  > pierwszych...

  Nie ma znaczenia gdzie stoją serwery tak jak nie ma znaczenia gdzie jest
wydawana publikacja. Ochrona prawną danego kraju objęte są najczęściej
dzieła stworzone przez autorów pochodzących z danego kraju lub też
publikowanych po raz pierwszy na terytorium danego kraju. Stąd niezależnie
czy jest w Polsce oddział fUndacji czy serwery stoją w USA obrazki polskich
autorów są chronione polskim prawem zaś amerykańskich prawem Stanów
Zjednoczonych itp.
  DanielM