[Wikipl-l] Opary graficznego absurdu

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Pon, 30 Maj 2005, 10:23:20 UTC

Piotr Marcinkiewicz wrote:

>Moja logika jest prosta. Chcę przekonać Wikipedystów do zmiany
>polityki wykazując jej szkodliwość. Im więcej grafik ma jasną
>licencję tym lepiej można rozważyć jaką zastosować do nich politykę.
>Głosowanie nad fair use postawiono na głowie, bo najpierw należało
>ustalić prawny status większości grafik, a potem w oparciu o
>ilościowe fakty podejmować decyzję. Dziś grafik fair use jest sporo:

Niezupelnie - jesli wiadomo, ze w polskim prawie nie ma
takiej opcji, to ilosc nie ma nic do rzeczy - pora kasowac.
Nie uwzglednianie niuansow prawnych na Wiki jest MSZ
bardziej szkodliwe niz pozbycie sie ilus tam ilustracji.

Moja prywatna polityka ogranicza sie obecnie do oznaczania
fair use i zamieniania takich grafik na inne, z dobra licencja.
Jesli sa takie zamienniki, to grafiki fair use daje do ek.

--
Tylko niepewność
daje jakąś gwarancję.