Re: [Wikipl-l] Opary graficznego absurdu

Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz blue w wave460.net
Pon, 30 Maj 2005, 10:07:55 UTC

On Mon, 30 May 2005, Piotr Marcinkiewicz wrote:

> Moja logika jest prosta. Chc=EA przekona=E6 Wikipedyst=F3w do zmiany
> polityki wykazuj=B1c jej szkodliwo=B6=E6. Im wi=EAcej grafik ma jasn=B1
> licencj=EA tym lepiej mo=BFna rozwa=BFy=E6 jak=B1 zastosowa=E6 do nich po=
> lityk=EA.
> G=B3osowanie nad fair use postawiono na g=B3owie, bo najpierw nale=BFa=B3=
> ustali=E6 prawny status wi=EAkszo=B6ci grafik, a potem w oparciu o
> ilo=B6ciowe fakty podejmowa=E6 decyzj=EA. Dzi=B6 grafik fair use jest spo=
> ro:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Grafika_fair_use

> [...]

no tak, ale _błędne_ umieszczanie grafik na tej liście nikomu nie pomaga -
logo Debiana, tak jak i np. logo GIMPa nie muszą być fair-use, bo ich
autorzy nie ograniczają użycia...

a w decyzji o niestosowaniu fair-use nie są istotne fakty ilościowe, tylko
cele wikipedii, a nie należy do nich trzymanie na serwerach wikipedii
grafik, które nigdzie indziej nie będą mogły być wykorzystywane (bo np.
nie zezwala na to licencja (np. non-commercial/only 4 wikipedia)).

pozdrawiam,
   blueshade.

--
'Intel officially released the Pentium II in May of 1997. Intel leveraged
the many millions it had spent on making "Pentium" a household word, and