Re: [Wikipl-l] Infobox Państwa

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Pią, 20 Maj 2005, 06:53:33 UTC

"Piotr Kuczyński"  napisał:
>A mógłbyś cos więcej napisać o tych parametrach warunkowych? Bo jeśli to
>jest to co mysle, to przdaloby mi się to w jednym miejscu. A nigdzie nie
>mogę znalezc opisu...

Parametry warunkowe polegają generalnie na tym, że w wyniku wywołania
szablonu w konkretnym artykule otrzymamy w wyniku tylko te pozycje dla
których w wywołaniu szablonu podane zostały wartości. Np. jeśli mamy szablon
opisujący osobę i przewidujemy w nim datę urodzenia i śmierci to
wyświetlanie wiersza "data śmierci" nawet z pustą rubryką dla osób żyjących
może wygładać trochę nie tak. Wprowadzenie w tym miejscu parametru
warunkowego spowoduje, że jednym szablonem można obsłużyć zarówno zmarłych
jak i żyjących a dla tych drugich nie pojawi się rubryka "data śmierci".
Jeśli chodzi o definicję takiego parametru w szablonie to póki co nie ma
natruralnych mechanizmów do tego. Co prawada toczy się dyskusja i może
kiedys zostaną parametry w szablonach rozbudowane. Póki co wykorzystuje się
pewne możliwości mechanizmu wiki w zakresie parametrów szablonu aby uzyskać
oczekiwany efekt.
Opis jest po angielsku na meta ale dość zawiły. Spróbuję przygotować coś po
polsku [[Wikipedia:Szablony specjalne]] podając również wykaz specjalnych
szblonów, któe można wykorzystywać przy tworzeniu parametró warunkowych.
Jeśli potrzebujesz jakiegoś konkretego szablonu służe pomocą przy jego
definicji.

DanielM

DanielM